Είναι από εκείνες τις ειδήσεις που ακούς και διαβάζεις και σίγουρα προκαλούν αίσθηση όταν έρχονται στο φως της δημοσιότητας. Σε τι ακριβώς αναφερόμαστε; Στο αίτημα που κατατέθηκε από το διάσημο ιταλικό οίκο μόδας Gucci, στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Αθηνών και αφορά στη διοργάνωση fashion show την 1η Ιουνίου μπροστά στον Παρθενώνα…

Ο κορυφαίος οίκος μόδας με την επωνυμία “Guccio Gucci S.p.A.”, εκτός από την επίδειξη μόδας, ζητά σύμφωνα με σχετικές πληροφορίες και την άδεια κινηματογράφησης στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης στο πλαίσιο της εκδήλωσης, άδεια για τη δημιουργία ειδικού χώρου παρασκηνίων, ενώ αν αποφασιστεί να υπάρξουν και θεατές, τότε θα ζητηθεί και χρήση καθισμάτων.

Αξίζει να σημειωθεί στο σημείο αυτό πως το αίτημα του οίκου Gucci για την πραγματοποίηση fashion show στην Ακρόπολη, δεν έχει πολλές πιθανότητες να ευοδωθεί, καθώς το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο το οποίο πρόκειται να εξετάσει την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου το εν λόγω αίτημα της εταιρείας,  δεν έχει παραχωρήσει κανένα αρχαίο μνημείο για επίδειξη μόδας, για πολλούς λόγους εκ των οποίων ο σημαντικότερος είναι πως η κατά προορισμόν χρήση του μνημείου πρέπει να προσεγγίζει τη χρήση για την οποία θα παραχωρηθεί.

Υπενθυμίζουμε πως πριν από ένα χρόνο, θύελλα αντιδράσεων είχε ξεσηκωθεί με καμπάνια της Gucci στο Instagram μέσα από την οποία δημοσίευσε φωτογραφίες από γλυπτά των αετωμάτων του Παρθενώνα, όπως ο θεός Διόνυσος, η Καλλιρρόη,  ο Ιλισός και ο Κέκροπας ντυμένους με πολύχρωμα shorts, t-shirts και chic αξεσουάρ, να τραβάνε selfies μετρώντας τη δημοτικότητα τους από τα “likes” που συγκεντρώνουν οι φωτογραφίες τους στο Instagram, σε ένα ξέφρενο “Gucci party”.

gucci-parthenwnas (1) gucci-parthenwnas (2) gucci-parthenwnas (3)

O επικεφαλής της εν λόγω καμπάνιας, τελικά απολογήθηκε για το περιεχόμενο της, δηλώντας πως σκοπός της καμπάνιας ήταν η ελευθερία της σύγχρονης καλλιτεχνικής έκφρασης κι όχι η προσβολή και η απαξίωση του ελληνικού πολιτισμού και των δημιουργημάτων του, επιμελώς παραλείποντας το γεγονός πως ο αρχαιολογικός νόμος προβλέπει πως ανάλογη χρήση αρχαίου χωρίς άδεια του υπουργείου Πολιτισμού είναι παράνομη. 

Προχωρώντας κανείς παραπέρα και κάνοντας μια σύντομη αναδρομή στο παρελθόν, μπορούμε να δούμε πως η Ακρόπολη έχει αποτελέσει πεδίο εμπορικής και διαφημιστικής εκμετάλλευσης στο παρελθόν, με εταιρείες όπως η Lufthansa και η Coca Cola να χρησιμοποιούν και να “παραποιούν” την εικόνα του Παρθενώνα σε διαφημιστικές τους καμπάνιες είτε χωρίς την άδεια του ελληνικού Δημοσίου, είτε παρακάμπτοντας τις αρμόδιες αρχές… Η πιο πολύκροτη ωστόσο σχετική υπόθεση, ήταν αυτή του 2008 που αφορούσε στην παραχώρηση του Παρθενώνα από το υπουργείο Πολιτισμού για τις ανάγκες φωτογράφησης της Jennifer Lopez, με το θέμα να μην περνά ωστόσο ποτέ από τα γραφεία του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.

coca-cola-acropolis

lufthansa-acropolis

acropolis-jennifer-lopez

Τι πρόκειται να συμβεί αυτή τη φορά με το αίτημα του οίκου Gucci, θα το μάθουμε σύντομα…

 

 

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close