Λίγες και ενδιαφέρουσες είναι οι στιγμές που τα κινηματογραφικά σενάρια και ο κόσμος της υψηλής ραπτικής οδήγησαν σε μεγάλα αριστουργήματα της 7ης τέχνης.

Το αν η τελευταία ταινία αυτού του είδους, το πολυσυζητημένο Phantom Thread – Αόρατη Κλωστή εντάσσεται σε αυτή την κατηγορία, μπορεί να κριθεί από τον καθένα. Όμως το σίγουρο είναι πως αποτελεί έναν ύμνο στους μεγάλους couturiers που έχουν περάσει στην ιστορία.

 

Η ερμηνεία του Daniel Day-Lewis ως Reynolds Woodcock υπό τη σκηνοθεσία του Paul Thomas Anderson εμπνεύστηκε έντονα από υψηλούς ράπτες που πέρασαν από τον κόσμο της μόδας και επηρέασαν τον τρόπο με τον οποίο ντύνονταν πολλές δεκαετίες ανθρώπων.

Παρά τις έντονες και ξεκάθαρες επιρροές του χαρακτήρα από τους Balenciaga και Charles James ως προς το ταλέντο, την οξύτητα στη ραπτική ματιά και την ασυμβατότητα με τους γύρω τους, η ταινία επικεντρώνεται στην ιδιαιτερότητα των Βρετανών σχεδιαστών και τον τρόπο με τον οποίο αυτό επηρεάζει το έργο και τη σχέση με τους γύρω τους.

Καταλήγουμε κάπως έτσι, στους εξής σχεδιαστές:

Hardy Amies

Ο Βρετανός σχεδιαστής που έφτασε στην κορυφή της καριέρας του να δημιουργεί για τέσσερις δεκαετίες για τη βασίλισσα Ελισάβετ, θεωρούσε τον εαυτό «σνομπ», ίσως με την πιο βρετανική έννοια. Αν και συντηρητικές η δημιουργίες του, έπονταν από την αντίληψη ότι ακόμη και τα πιο καθημερινά ρούχα πρέπει να είναι εξίσου καλοφτιαγμένα και όμορφα με τα επίσημα. Η σκηνή της φωτογράφισης της Alma στην ταινία, θυμίζει έντονα τη φωτογράφηση της μούσας του Amies, Fiona Campbell-Walter, το 1953.

Norman Hartnell

Ίσως γνωστότερος από οποιονδήποτε άλλον για τη δημιουργία επίσημων φορεμάτων και τουαλετών, έντονα διακοσμημένων, υποστήριζε πως η απλότητα και η λιτότητα είναι εχθροί όλων όσων καθιστούν των όμορφο. Το φόρεμα το οποίο έφτιαξε με το οποίο η Ελισάβετ πήγε για ένα επίσημο δείπνο στην Washington, ονομάστηκε «το φόρεμα στο οποίο η βασίλισσα κατέκτησε την Αμερική». Έχοντας εμπνεύσει πολλούς σύγχρονους σχεδιαστές, ενέπνευσε και τη δημιουργία του χαρακτήρα της ταινίας, με ομοιότητες στα φορέματα, στα υλικά μα και στη φήμη.

Edward Molyneaux

Λιγότερο γνωστός από τους δύο προηγούμενους, και με έντονα διαφορετικό στυλ, ιδανικά λιτός και λακωνικός στις δημιουργίες του, ανακαλύφθηκε για τα σκίτσα του γυναικών και έγινε γνωστός ως ¨ο σχεδιαστής για τον οποίο η στιλάτη γυναίκα θα ήταν αυτή που θα ήθελε να είναι απόλυτα σωστή χωρίς να είναι τελικά προβλέψιμη στις δεκαετίες του ’20 και του ’30. Οι γυναίκες του φορούσαν απλώς διμερή κοστούμια λακωνικής απλότητας.

 

by Panagiotis Tripolitsiotis

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close