‘Όπως επισημάνθηκε και σε προηγούμενο μας  άρθρο, μέγιστης σημασίας προϋπόθεση για την απώλεια λίπους είναι το θερμιδικό έλλειμμα, να καταναλώνουμε δηλαδή λιγότερες θερμίδες από τις Ημερήσιες Θερμιδικές Ανάγκες μας (ΗΘΑ).

Στην προσπάθεια μας ωστόσο, να χάσουμε το λιπώδη ιστό υπάρχουν και κάποιοι πολύ δυνατοί διατροφικοί σύμμαχοι, που πρέπει να εντάξουμε στην καθημερινότητά μας. Οι κυριότεροι από αυτούς είναι :

1. ΠΡΩΤΕΪΝΕΣ ΥΨΗΛΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ 

  • Μοσχάρι
  • Κοτόπουλο
  • Χοιρινό (με αφαιρεμένο το λιπος)
  • Ψάρια
  • Γαλοπούλα
  • Άπαχα τυριά
  • Γιαούρτι χαμηλών λιπαρών

Όλα τα παραπάνω τρόφιμα είναι υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες, οι οποίες όπως έχει αποδειχθεί από σχετικές μελέτες, προκαλούν κορεσμό με συνέπεια να καθυστερεί το αίσθημα της πείνας. Επίσης, οι πρωτεΐνες είναι υπεύθυνες για την διατήρηση ή και αύξηση του μυικού μας ιστού, ο οποίος έμμεσα βοηθά στην απώλεια λίπους. Το κρέας έχει επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β12 η οποία με τη σειρά της συντελεί στο μεταβολισμό των λιπών.

 

2. ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ ΟΛΙΚΗΣ ΑΛΕΣΗΣ

 

  • Ψωμί
  • Παξιμάδια
  • Φρυγανιές
  • Κριτσίνια
  • Βρώμη
  • Κινόα
  • Πλιγούρι
  • Φαγόπυρο

Συνήθως το ψωμί είναι κάτι που προσπαθείς να αποφύγεις όταν κάνεις δίαιτα. Αν φας, όμως, το κατάλληλο ψωμί στην σωστή ποσότητα μπορεί να σε αδυνατίσει. Είναι ένας συνδυασμός σύνθετων υδατανθράκων και φυτικών ινών, ο οποίος είναι ό,τι πρέπει για να διατηρήσεις τα επίπεδα σακχάρου σταθερά. Αυτό που πρέπει να γνωρίζεις είναι ότι, όταν τα επίπεδα σακχάρου ανεβαίνουν κατά πολύ στο αίμα, ο οργανισμός εκκρίνει μία ορμόνη, την ινσουλίνη, η οποία βοηθά τον οργανισμό να κατεβάσει τα επίπεδα σακχάρου. Η ινσουλίνη όμως έχει κι άλλη δράση: δίνει σήμα στον οργανισμό να αποθηκεύει λίπος και για να γίνει αυτό, ο οργανισμός επιβραδύνει το μεταβολισμό του. Άρα πρέπει να καταναλώνεις τροφές, που εμποδίζουν τη συνεχή έκκριση ινσουλίνης, όπως ολικής άλεσης ψωμί. Ακόμη περισσότερη ποσότητα φυτικών ινών περιέχουν η βρώμη, η κινόα, το πλιγούρι και το φαγόπυρο.

 

3. ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΣΑΙ ΚΑΙ ΚΑΦΕΣ

Το πράσινο τσάι περιέχει αντιοξειδωτικές ουσίες, τις κατεχίνες, που φαίνεται να αυξάνουν την απώλεια λίπους. Εργαστηριακές και κλινικές μελέτες σε ζώα και ανθρώπους, υποστηρίζουν την αντιοξειδωτική ικανότητα των κατεχινών του πράσινου τσαγιού στο μεταβολισμό, αυξάνοντας τις καύσεις και τη μείωση του σωματικού λίπους, τόσο του υποδόριου όσο και του σπλαχνικού (κοιλιακού). Επιπλέον έρευνες έχουν δείξει ότι η συστηματική καθημερινή κατανάλωση πράσινου τσαγιού (2-3 ποτήρια) αυξάνει τις καύσεις κατά 3-4%. Πέρα από αυτό το πράσινο τσάι όπως και ο καφές περιέχουν καφεΐνη που σύμφωνα με μελέτες αυξάνει το μεταβολισμό. Η κατανάλωση 2 ποτηριών καφέ και 2 ποτηριών τσάι την ημέρα είναι αρκετή!

 

4. ΦΥΣΤΙΚΙΑ ΚΑΙ ΑΜΥΓΔΑΛΑ

Δε θεωρείς τα φιστίκια τροφή για δίαιτα, αλλά, όπως φαίνεται από τις πιο πρόσφατες έρευνες, μπορεί να σε αδυνατίσουν. Έρευνες δείχνουν ότι κόβουν την όρεξη και δεν ανεβάζουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Επιπλέον, μία αμερικανική έρευνα έδειξε ότι άτομα που περιλάμβαναν φιστίκια στη διατροφή τους δεν πήραν βάρος, ενώ είδαν και πτώση στα επίπεδα τριγλυκεριδίων στο αίμα. Τα φιστίκια περιέχουν τα λεγόμενα καλά μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, που φαίνεται ότι συμβάλλουν και στη μείωση λίπους στο στομάχι. Επιπλέον, είναι καλή πηγή πρωτεΐνης και ο συνδυασμός πρωτεΐνης και λίπους είναι ιδανικός για να κόψει την όρεξη.

Όσο για τα αμύγδαλα, σε μια μελέτη του πανεπιστημίου Queens, ζητήθηκε από τα άτομα που συμμετείχαν να καταναλώνουν 60γρ. αμύγδαλα καθημερινά, χωρίς να αλλάξουν τις υπόλοιπες διατροφικές τους συνήθειες. Αυτό που παρατηρήθηκε, ήταν ότι οι συμμετέχοντες όχι μόνο δεν πήραν βάρος, αλλά μείωσαν τις ποσότητες από τις άλλες τροφές και αύξησαν την πρόσληψη τους σε μαγνήσιο και βιταμίνη E. Tα αμύγδαλα με το συνδυασμό πρωτεΐνης και φυτικών ινών που περιέχουν, κράτησαν τα άτομα της μελέτης για μεγαλύτερο διάστημα χορτάτους από ό,τι πριν.

Συμπερασματικά, η κατανάλωση μικρής ποσότητας ανάλατων αμυγδάλων (10-20) καθημερινά ως ενδιάμεσο σνακ ή θρυμματισμένα σε μία σαλάτα, ή ακόμα σαν πρωινό στο γιαούρτι και στα δημητριακά, αποτελούν ιδανική τροφή ρύθμισης βάρους αλλά και πρόληψης καρδιαγγειακών και άλλων εκφυλιστικών παθήσεων.

 

5. ΚΑΥΤΕΡΕΣ ΠΙΠΕΡΙΕΣ

Οι καυτερές πιπεριές οφείλουν τη συγκεκριμένη τους ιδιότητα “καψίματος” στην ουσία καψαϊκίνη. Η καψαϊκίνη ενισχύει την καύση του λίπους με την ικανότητά της να προκαλεί θερμογένεση και κατά συνέπεια αύξηση του μεταβολισμού και συμβάλλει στην διαχείριση της παχυσαρκίας αλλά και σχετικών με αυτήν παθήσεων, όπως ο διαβήτης τύπου ΙΙ, η υπέρταση και τα καρδιαγγειακά νοσήματα.

 

By Αχιλλέας Ηλιάδης

Διαιτολόγος-διατροφολόγος & Personal Trainer

Τηλ. 6977960407

 

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close