Η έξοδος για φαγητό με την παρέα σου πολλές φορές μπορεί να γίνει δύσκολη υπόθεση, ιδιαίτερα αν βρίσκεσαι σε κάποιο πρόγραμμα διατροφής κι έχεις αποφασίσει πως πρέπει να προσέχεις λίγο περισσότερο τι, πως και πόσο τρως. Σε ταβερνάκια τα σαββατοκύριακα, σε εστιατόρια με θέα τη θάλασσα, στις διακοπές για να αποφύγουμε το μαγείρεμα,οι ευκαιρίες για “φαγητό έξω”  δεν έχουν τέλος. Πως όμως μπορούμε να κάνουμε τις σωστές επιλογές όταν τρώμε έξω; Παρακάτω θα βρεις έναν εύκολο οδηγό για να σε καθοδηγήσει στις εξόδους σου.

Σαλάτες

Απόφυγε τις σαλάτες με βαριές σως (σαλάτα του σεφ κ.ο.κ.) , τις σαλάτες που περιέχουν κρέας, αυγά κλπ. (σαλάτα του Καίσαρα) εάν θα συνδυαστεί με άλλα πιάτα κρεατικών και προτίμησε σαλάτες με ποικιλία φρέσκων λαχανικών (χωριάτικη, πράσινη σαλάτα κ.ά. ΠΡΟΣΟΧΗ στο λάδι και στο καλό πλύσιμο των λαχανικών!) ή ακόμη και βραστές σαλάτες (χόρτα, κολοκυθάκια, παντζάρια κλπ.)

Κυρίως Πιάτο

Προτίμησε κάποιο άπαχο κρέας, όπως κοτόπουλο ή ψάρι/ θαλασσινά. Απόφυγε τους κιμάδες αν δεν είσαι σίγουρος για την ποιότητα του μαγαζιού που τρως, τα πιάτα με περιγραφή «κρεμώδες», με πολλές σάλτσες, τηγανιτά πιάτα, μακαρονάδες με διάφορα τυριά κλπ.

Υπολογισμός μερίδας

Στα περισσότερα εστιατόρια οι μερίδες που σερβίρονται είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές που πρέπει. Ένας εύκολος τρόπος να υπολογίσεις το πόσο θα φας και από τι είναι ο εξής: Γέμισε το μισό σου πιάτο με σαλάτα, το ¼ του πιάτου σου καταλαμβάνει η πρωτεΐνη που θα φας (κοτόπουλο, μοσχάρι, χοιρινό, ψάρι, θαλασσινά, αυγά, τυρί) και το υπόλοιπο ¼ ο υδατάνθρακας (ρύζι, πατάτα, ζυμαρικό, ψωμί).

Ποικιλία

Στην περίπτωση που εσύ και η παρέα σου αποφασίσετε να πάρετε διάφορα πιάτα εφάρμοσε τον παραπάνω κανόνα με τον υπολογισμό μερίδας και γέμισε το μόνο μια φορά, δεν επιτρέπονται refills.

Αναψυκτικά/ Αλκοόλ

Εάν θέλεις να συνοδεύσεις το γεύμα σου με κάποιο αναψυκτικό διάλεξε κάποιο από αυτά με γλυκαντικές ύλες (light, zero, green κλπ). Εάν πάλι προτιμάς αλκοόλ αρκέσου σε ένα κουτάκι μπύρα ή 1-2 ποτηράκια κρασί. Φυσικά αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα πιεις νερό.

Επιδόρπιο

Προτίμησε την επιλογή του φρούτου ως επιδόρπιο, είναι πολύ πιο θρεπτική και ελαφριά επιλογή από οποιοδήποτε άλλο γλυκό και δεν θα σε επιβαρύνει περαιτέρω, μετά από ένα βαρύ γεύμα.

 

by  Άννα Η. Ματσαγγούρα

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Ελ. Βενιζέλου 168, Καλλιθέα
Τηλ: 213 000 1544

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close