Η Maria Grazia Chiuri ,την πρώτη ημέρα της εβδομάδας Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι. προσκάλεσε για την παρουσίαση της συλλογής Dior Spring/Summer 2019 Couture, στο τσίρκο γυναίκες και άνδρες κλόουν και ένα πλήθος «χαρακτήρων» ντυμένων με ρούχα λεπτομερώς.

Τα μοντέλα, με μάτια έντονα βαμμένα μαύρα και ένα μαύρο δάκρυ να κυλά, με κόμμωση αρλεκίνων, φορούσαν μικρά βέλα και παρουσίασαν τη νέα κολεξιόν του γαλλικού οίκου μέσα σε μια σκηνή τσίρου εγκατεστημένη για τις ανάγκες του ντεφιλέ στους κήπους του μουσείου Ροντέν.

Η συνεργασία αυτή εντάσσεται στην παράδοση του οίκου Dior, καθώς άρεσε πολύ στον ιδρυτή του να πηγαίνει στο παρισινό Τσίρκο του Χειμώνα (Cirque d’ Hiver). Σε αυτό, το 1955 ο αμερικανός φωτογράφος Ρίτσαρντ ‘Αβεντον τράβηξε για το περιοδικό Harper’s Bazaar τη διάσημη φωτογραφία “Dovima με ελέφαντες” -όπως την ονόμασε ο ίδιος- στην οποία το μοντέλο ποζάρει ανάμεσα σε δύο ελέφαντες. Η Dovima θεωρείται η διασημότερη φωτογραφία μόδας.

Ο συνειρμός της Maria Grazia Chiuri για το τσίρκο δεν ήταν τυχαίος. «Στο Παρίσι υπάρχει η μακρά παράδοση του τσίρκου, η παράδοση αυτή είναι επίσης πολύ πλούσια στην Ιταλία όταν σκεφτούμε τον Φεντερίκο Φελίνι και τη σουρεαλιστική κωμικοτραγική ταινία του “8½» (του 1963), τονίζει. «Είναι ένα ντεφιλέ στο οποίο κάθε ρούχο παρουσιάζει έναν χαρακτήρα: ‘γενναίο’ όπως το μαύρο γυναικείο κοστούμι με το φαρδύ παντελόνι ή ‘μελαγχολικό’ όπως ένα παστέλ ξεθωριασμένο φόρεμα».

Τα ρούχα έχουν πολλές σαφέστατες αναφορές στους κώδικες του τσίρκου, όπως τα ρομβοειδή σχήματα πάνω σε ζακάρ, σατέν και οργάντζα, σχέδια που απεικονίζουν ζώα και θηριοδαμαστές κεντημένα πάνω σε φούστες, μακριά φορέματα με κεντήματα και χρώματα που έχουν μια δόση θαμπάδας, με τον οίκο να χρησιμοποιεί τις τεχνικές που δίνουν στο ρούχο την εντύπωση του φθαρμένου, του ξεθωριασμένου από τον χρόνο σαν να βγήκε από τα μπαούλα ενός πλανόδιου θιάσου.

Ατέλειες «τέλεια δουλεμένες» όπως η ξεφτισμένη πλευρά ενός μάλλινου παντελονιού από μαύρο κοστούμι συνδυασμένο με ένα τοπ από δαντέλα Σαντιγί.

«Η ραπτική μιλά μάλλον για τον τρόπο με τον οποίο φτιάχνονται τα πράγματα, είναι μια πολύ προσωπική πολυτέλεια», υπογραμμίζει η σχεδιάστρια. Κεντήματα εμπνευσμένα από τη δεκαετία του 1950 επιστρατεύτηκαν σε αυτή την κολεξιόν που κατέφυγε σε μια σπάνια τεχνική κεντήματος brandebourg για να στολίσει τα κασμιρένια παλτό…

 

ff

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close