Δεν αποτελεί μυστικό το γεγονός πως ο Anthony Vaccarello, ο καλλιτεχνικός διευθυντής που κάνει τα πρώτα του βήματα στο γαλλικό οίκο Saint Laurent είναι προκλητικός, με τις δουλειές του να χαρακτηρίζονται συχνά από έντονα στοιχεία αισθησιασμού και ερωτισμού. Μια πρώτη γεύση του αέρα αλλαγής στο προφίλ του διάσημου οίκου, που θέλησε να φέρει ο Vaccarello άλλωστε, πήραμε παρακολουθώντας το fashion film μικρού μήκους Evening part 1, για τη συλλογή S/S 2017. Η νέα του διαφημιστική καμπάνια ωστόσο, ξεπερνά τα όρια του ερωτικού στοιχείου κι αγγίζει αυτά του “porno chic”….

Συγκεκριμένα, θύελλα αντιδράσεων ξέσπασε στη Γαλλία, όταν η Εποπτική Αρχή Διαφήμισης στη Γαλλία (Autorite de Regulation Professionnelle de la Publicite- ARPP) κάλεσε τη Δευτέρα τον γαλλικό οίκο μόδας Yves Saint Laurent προκειμένου να τροποποιήσει δύο διαφημίσεις από την τελευταία του καμπάνια, καθώς σύμφωνα με δεκάδες οργισμένα παράπονα, συνιστούν υποβάθμιση της  εικόνας του γυναικείου σώματος και λειτουργούν ταπεινωτικά προς το γυναικείο φύλο.

Η διαφημιστική καμπάνια με πρωταγωνίστριες πολύ αδύνατα μοντέλα σε άκρως αισθησιακές πόζες πυροδότησε την μαζική κατακραυγή πλήθους χρηστών στα social media, οι οποίοι ζητούν από τον οίκο μόδας να τις αποσύρει. Σε μία από τις φωτογραφίες της καμπάνιας του οίκου Saint Laurent, που προκάλεσε σάλο διαμαρτυριών στη Γαλλία, ένα μοντέλο ποζάρει με τα πόδια του ορθάνοιχτα προς το φακό, ενώ σε μια άλλη ένα μοντέλο, σκύβει ακουμπώντας το σώμα του σε ένα σκαμπό.

Η ARPP επισήμανε ότι αυτές οι αφίσες που κυκλοφόρησαν στη Γαλλία αποτελούν “μια αδιαμφισβήτητη παράβαση” και η επιτροπή δεοντολογίας θα αποφανθεί επί της συγκεκριμένης εκστρατείας, σύμφωνα με τις δηλώσεις του γενικού διευθυντή του φορέα Stephane Martin. Ο ίδιος συμπληρώνει σχετικά : “Υποβιβασμός της γυναίκας,  γυναίκα που προσφέρει τον εαυτό της… αυτή είναι η ποικιλία των εικόνων τις οποίες στέλνει αυτού του είδους η συγκεκριμένη διαφημιστική καμπάνια στους πιο ευάλωτους νεαρούς πολίτες. Δεν είμαι σίγουρος πως όλες οι γυναίκες πελάτισσες του οίκου Saint Laurent, ταυτίζονται με τέτοιου είδους  εικόνες. Υπήρξε μια παρόμοιου τύπου porno chic αισθητική στη διαφήμιση μόδας πριν από μια δεκαετία, την οποία η συγκεκριμένη καμπάνια, προσπαθεί να επαναφέρει, γεγονός το οποίο δεν είναι αποδεκτό”.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί, πως με την τελική απόφαση της ARPP για το μέλλον της καμπάνιας του οίκου Saint Laurent να εκκρεμεί,  δεν έχει υπάρξει καμία σχετική δήλωση από τη μεριά του διάσημου οίκου…

 

ff

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close