The Revenant: Οσκαρικα κοστουμια ρεαλιστικης αποδοσης

Πως μπορείς να σχεδιάσεις ρούχα τόσο κουρελιασμένα, που να φαίνεται ότι έχουν χτυπηθεί από αρκούδα, και συγχρόνως τόσο ζέστα, ώστε να προστατέψουν τον πρωταγωνιστή από το να πεθάνει κυριολεκτικά από το κρύο;

Αυτό ήταν ένα από τα διλήμματα που έπρεπε να αντιμετωπίσει η Jacqueline West, σχεδιάστρια κοστουμιών της ταινίας The Revenant, που χάρισε το πολυπόθητο και πολυσυζητημένο Oscar στον Leonardo DiCaprio, ο οποίος έδωσε την πιο ανατριχιαστική ερμηνεία της καριέρας του. Το Revenant, εκτός μια από τις καλύτερες ταινίες που έχουμε δει ποτέ, είναι και η αληθινή ιστορία του Hugh Glass την εποχή του 1800, ενός ανθρώπου που ζει στα βουνά, επιβιώνει από επίθεση αρκούδας και εγκαταλείπεται τελικά από τους συντρόφους του θεωρώντας τον νεκρό.

Η φύση ήταν ένας από τους πρωταγωνιστές σε αυτή την ταινία -μπορεί να μην είχε διαλόγους αλλά ήταν σίγουρα ο πιο δυνατός και ανατρεπτικός χαρακτήρας. Η Alberta του Καναδά, ο τόπος των γυρισμάτων, είναι ένα από τα πιο όμορφα τοπία και ένα από τα πιο δύσκολα να επιβιώσεις μέσα σε αυτό.

Ο χαρακτήρας του DiCaprio θα βρεθεί μέσα σε κρυσταλλωμένο ποτάμι, και θα παραμείνει απομονωμένος σε θερμοκρασίες 40 βαθμούς υπό το μηδέν. Έτσι, τα κοστούμια θα έπρεπε να είναι ρεαλιστικά των καταστάσεων στων οποίων έχουν υποβληθεί, αλλά και αρκετά μεγάλα ώστε να χωράνε από κάτω τα θερμαινόμενα ρούχα των ηθοποιών. Η West είχε κατασκευάσει ρούχα υψηλής τεχνολογίας με επενδυμένη καλωδίωση για να διατηρεί την θερμοκρασία των πρωταγωνιστών όσο το δυνατόν σε φυσιολογικά επίπεδα. Βέβαια, οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν καθόλου ευνοϊκές. Ο πάγος στα μαλλιά των ηθοποιών ήταν πάντα αληθινός και όχι κάποιο τέχνασμα.

Η σχεδιάστρια έκανε έρευνα επί μήνες για να μπορέσει να αποδώσει όσο πιο ρεαλιστικά γινόταν, τα κοστούμια της εποχής, όχι μόνο των ανθρώπων που εργάζονταν στα βουνά αλλά και των Ινδιάνων. Δεν ήθελε να κάνει άλλη μια καρικατούρα των Ινδιάνων όπως τους έχουμε δει στις ταινίες, αντιθέτως ήρθε σε επαφή με τον πολιτισμό τους μελετώντας τον και φτιάχνοντας ακριβή αντίγραφα κοστουμιών, από περιγραφές που διάβαζε και μάθαινε από ιστορικούς.

Όλα τα κοστούμια έγιναν στο χέρι, με το σκεπτικό ότι τότε δεν υπήρχαν ραπτομηχανές. Το κοστούμι του DiCaprio όταν το ολοκλήρωσε ήταν πανέμορφο με δέρμα και αποκόμματα γούνας, ωστόσο έπρεπε να το καταστρέψει. Να το κάνει όπως θα ήταν εάν κάποιος το φορούσε συνεχόμενα επί δύο χρόνια. Και φυσικά, όπως θα ήταν μετά από επίθεση άγριου ζώου.

Η West έκανε ειδικά σεμινάρια για να κατανοήσει στην εντέλεια πώς σκίζεται ένα ρούχο όταν το γρατζουνίσει και το χτυπήσει μια αρκούδα. Για να αποδώσει το λίπος της αρκούδας πάνω στο κοστούμι, χρησιμοποίησε ένα υγρό από πολλά είδη κεριών, ελαίων και μια μαύρης ουσίας που αντανακλούσε το φως υπέροχα. Μάλιστα, ο σκηνοθέτης της ταινίας, Alejandro Innaritu, ενθουσιάστηκε τόσο πολύ με αυτό το μείγμα, που ζήτησε να υπάρχει διαρκώς δίπλα στον DiCaprio μια βοηθός της West που θα προσθέτει στο κοστούμι του, αυτό το υγρό σε οποιαδήποτε σκηνή το θεωρούσε απαραίτητο.

Κατά την διάρκεια του Revenant βλέπουμε το κοστούμι του DiCaprio να μεταλλάσσεται, υπονοώντας και την αλλαγή του ίδιου του χαρακτήρα. Φοράει πάνω από τα ρούχα του, την γούνα της αρκούδας σαν παλτό. Ήταν εκείνο που σχεδόν τον σκότωσε, και εκείνο που τον κράτησε ζωντανό. Το κοστούμι είναι από αληθινή γούνα, το έλαβε η West από ένα άσυλο ζώων στον Καναδά, και ήταν μιας αρκούδας που πέθανε από καιρικές συνθήκες -και όχι λόγω της ταινίας. Συνολικά το παλτό του ζύγιζε 45 κιλά όταν ήταν στεγνό και περίπου 60 όταν ήταν βρεγμένο. “Μόνο ένας μεγαλόσωμος και δυνατός άντρας όπως ο DiCaprio, που έχει ύψος περίπου 1,90, θα μπορούσε να κινηθεί μέσα σε αυτό” λέει η West, η οποία τελικά προτάθηκε για Όσκαρ Καλύτερων Κοστουμιών.

" Venetia Kamara : ."

This website uses cookies.