Ναι, είναι. Για να το ξεκαθαρίσουμε από την αρχή αυτό. Η ταινία-ντοκιμαντέρ The September Issue μας δείχνει τα backstage της δημιουργίας του μεγαλύτερου τεύχους της Vogue για το 2009, εκείνο του Σεπτεμβρίου. Κοιτώντας την κάμερα, με το χαρακτηριστικό από τα 14 χρόνια της καρέ κούρεμα και τα βλέμμα της να διαπερνά κυριολεκτικά το φακό, η Anna Wintour μας λέει: “Υπάρχει κάτι σχετικά με την μόδα που κάνει τους ανθρώπους νευρικούς”. Μήπως είναι η ίδια;

Ο παραγωγός R.J. Cutler και το συνεργείο του είχαν την τιμή να περάσουν εννέα ολόκληρους μήνες μέσα στα γραφεία της Vogue στην Times Square και κυρίως, να παρακολουθούν όλες τις συναντήσεις της Wintour με τους σχεδιαστές, όπως Jean Paul Gaultier, Karl Lagerfeld και Oscar de la Renta. O Cutler είχε πρόσβαση ακόμη και στο σπίτι της, στο Greenwich Village.

Η Wintour δεν φοράει ποτέ μαύρα. Όταν η Grace Coddington κρατάει ένα μαύρο δερμάτινο jacket και αναρωτιέται αν θα αρέσει στην Anna, η βοηθός της με πολύ κοφτό τρόπο -που μας θύμισε την ταινία Ο Διάβολος Φοράει Prada– της απαντάει “Είναι μαύρο“.

Ποτέ δεν την έχουμε δει να φοράει σκούρες αποχρώσεις. Προτιμάει κομψά print σε ανοιχτόχρωμες παλέτες, από Herrera, Oscar de la Renta, Chanel, Prada τα οποία συνήθως συνδυάζει με tweed σακάκια, ζακέτες ή ακόμη και πουλόβερ, όταν θέλει να δώσει ένα παριζιάνικο ύφος στο look. Συνήθως τονίζει αρκετά την μέση της, και επιλέγει αυστηρό στρογγυλό κόψιμο στον λαιμό το οποίο αναδεικνύει το κούρεμα της. Τα μαύρα γυαλιά είναι το πιο συνηθισμένο αξεσουάρ πάνω της, τα Manolo Blahnik είναι το δεύτερο. 

september_issue_4

Σε αντίθεση η Coddington φοράει μόνο μαύρα: φαρδιά t-shirts και παντελόνια, ένα άκομψο μαύρο φόρεμα με σκίσιμο στην πλάτη που θυμίζει σε υπερβολικό βαθμό στολή χειρουργού, μαύρα σανδάλια σε μη κολακευτικό κόψιμο. Το πρώην μοντέλο και νυν creative director της Vogue, μπορεί να γεμίζει με μαύρες αποχρώσεις την γκαρνταρόμπα της, ωστόσο δεν το επιλέγει ποτέ στις φωτογραφίσεις. Στην ταινία βλέπουμε την Anna να απορρίπτει όλα τα outfits που προτείνει η Grace για τις φωτογραφίσεις του περιοδικού.

Αυτό που κάνει τον κόσμο νευρικό γύρω από την Wintour, είναι η δύναμη της. Η επιβλητικότητα της, που εύκολα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί δικτατορική, δεν περιορίζεται μόνο στα άτομα που εργάζονται για εκείνη. Σε ένα preview της κολεξιόν του Yves Saint Laurent με τον σχεδιαστή Stefano Pilati, η Anna αγνοεί εντελώς τα παράπονα του σχεδιαστή για το στρες που τον έχει καταβάλει, και ρωτάει: “Μπορούμε να ξεκινήσουμε;Και όσο επιβλέπει την κολεξιόν αναρωτιέται “Δεν ήθελες να βάλεις λίγο χρώμα;”. Ένα σχόλιο τόσο κοφτό, που θα ανατρέψει ολόκληρη την ήδη υπάρχουσα συλλογή, δεν είναι τόσο βίαιο τελικά, όταν ξέρεις ότι έχει την υποστήριξη της Vogue, ένα περιοδικό που θα ανεβάσει ή θα πτοήσει την καριέρα του εκάστοτε σχεδιαστή.

september_issue_6

september_issue_1

september_issue_2

Vogue editor Anna Wintour and her daughter Bee Shaffer attend "Fashion's Night Out: The Show" at Lincoln Center in New York on Tuesday, Sept. 7, 2010. (AP Photo/Peter Kramer)

september_issue_5

september_issue_7

ff

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close