Ο οίκος Marc Jacobs, ο οποίος ανήκει στον όμιλο LVMH, αντιμετωπίζει μεγάλη κρίση και πραγματοποιούνται αλλαγές στην εταιρία με σκοπό την αναγέννηση του. Το μεγάλο ερώτημα όμως είναι τι θα συμβεί με τον ίδιο τον Marc Jacobs!

Τον Μάιο του 2017 ανακοινώθηκε πως ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Sebastian Suhl θα αποχωρήσει από την εταιρία, ένα νέο που δεν ξάφνιασε κανέναν αφού μόλις μερικούς μήνες πριν ο Bernard Arnault, διευθύνων σύμβουλος της LVMH και ο κυριότερος ιδιοκτήτης του brand, δήλωσε χαρακτηριστικά πως πιο πολύ ανησυχεί για τον οίκο Marc Jacobs παρά για τον νέο πρόεδρο της Αμερικής.

Η αποχώρηση του Suhl, μετά από τρία χρόνια στην εταιρία, είναι οριστική και θα αντικατασταθεί από τον γενικό διευθυντή της Kenzo, Eric Marechalle. Ο τελευταίος κατάφερε να αναδείξει τον οίκο Kenzo ξανά -που τα έσοδα του ήταν ψηλά πλέον μόνο στα αρώματα- σε ένα σύγχρονο trendy brand με νεανικό πνεύμα, σε συνεργασία με τους Carol Lim και Humberto Leon. Αυτό το ταλέντο και την επιτυχία είναι που ζητούν από τον ίδιο και για τον οίκο Marc Jacobs με την μετάθεση του αυτή.

Πηγές αναφέρουν πως η άφιξη του Marechalle είναι ένας φάρος ελπίδας για τον Marc, όμως και πάλι τα σενάρια που τον θέλουν να αποχωρεί πλήρως από το brand ή κάποιος τρίτος να αναλαμβάνει μεγάλο μέρος των ευθυνών ως καλλιτεχνικός διευθυντής, είναι πολλά! Το μόνο σίγουρο είναι πως ο Marc δεν ήταν καθόλου χαρούμενος με την δουλειά του Suhl και τις αλλαγές που είχε επιβάλλει στην εταιρία.

Απογοητευμένος ή όχι, o Marc ήδη ασχολείται πυρετωδώς με την κολεξιόν για την Άνοιξη του 2018, λένε άλλες πηγές από πρώην και νυν εργαζομένους, που θεωρούν πως ο Marc όχι μόνο σαν σχεδιαστής αλλά και ως επενδυτής στην εταιρία έχει πολλά να χάσει αν αποχωρήσει.

Ο Suhl βέβαια μπορεί να μην βοήθησε στην ανάπτυξη του brand, σίγουρα όπως δεν ευθύνεται αυτός για τις χαμηλές πωλήσεις. Η πτώση είχε ξεκινήσει αρκετά χρόνια πριν, με σχεδιάστρια την Βρετανίδα Luella Bartley και την -ειδικό στα αξεσουάρ- Katie Hillier, από την δεύτερη, πιο προσιτή αδελφική σειρά της εταιρίας, Marc by Marc Jacobs, όταν η LVMH σκεφτόταν να την προσφέρει στον Michael Kors και να μην της ανήκει πια. Το brand τότε έφερνε 1 δις έσοδα, το πιο πιθανό όμως είναι η πλειοψηφία των χρημάτων αυτών να προέρχεται από αρώματα και όχι από τον τομέα της μόδας.

Σε μια προσπάθεια ανασυγκρότησης, το 2015, ανακοινώθηκε πως η spinoff Marc by Marc Jacobs θα σταματούσε να υπάρχει και θα ενσωματωνόταν στην βασική Marc Jacobs συλλογή. Η αποχώρηση των δύο σχεδιαστριών άφησε τον Marc σε πλήρη έλεγχο των πραγμάτων , που είχε μόλις αποχωρήσει από την Louis Vuitton στον ρόλο του ως creative director, με την ελπίδα πως θα έχει την καλλιτεχνική διάθεση να αφοσιωθεί στον brand και να το απογειώσει. Όμως διάφορα λάθος βήματα σε συνδυασμό με την αποχώρηση του Robert Duffy, χρόνιου συνεργάτη, έκαναν αυτή την αποστολή ακόμα πιο δύσκολη.

Σήμερα, οικονομικοί αναλυτές, υπολογίζουν πως η αξία του brand μπορεί να έχει πέσει στα μισά από όσα άξιζε όταν βρισκόταν στον ζενίθ του. Πολλοί από τον βασικούς συνεργάτες της εταιρίας μείωσαν δραματικά τις αγορές του όταν το Marc Jacobs και το Marc by Marc Jacobs ενώθηκαν, ακόμα και αν η νέα συλλογή ήταν ανανεωμένη και με πολύ μεγαλύτερο εύρος τιμών και προϊόντων, με την εξήγηση πως μια τέτοια κίνηση θα ήταν πολύ περίπλοκη για το αγοραστικό κοινό.

Ταυτόχρονα -η βασική πηγή εσόδων της εταιρίας- τα αρώματα και η συνεργασία με την εταιρία ομορφιάς Coty, άρχισε να λιμνάζει. Η Coty δήλωσε πως αν και προτεραιότητα, το 2017, το άρωμα με τις περισσότερες πωλήσεις του οίκου, το Daisy, δεν πηγαίνει πολύ καλά. Η Coty όμως πιστή στην συνεργασία της, έστησε μια ολόκληρη καμπάνια γύρω από το άρωμα, με πρωταγωνίστρια την Kaia Gerber και events με καλεσμένους influencers και το θέμα πήρε μια γενική έκθεση στα social media, με αποτέλεσμα μια μικρή άνοδο των πραγμάτων.

Πολλά αυτόνομα Marc Jacobs καταστήματα έκλεισαν αναγκαστικά με σκοπό να μειωθεί το κόστος. Όπως είπε και ο Jean-Jacques Guiony, οικονομικός διευθυντής της LVMH, η εταιρία κάνει μεγάλη πρόοδο στα προϊόντα της και δεν υπάρχουν άλλα σχέδια, παρά μόνο μείωση του κόστους και υπομονή για να διορθωθεί η επιχείρηση, υπάρχει όμως μεγάλη πίστη στην εταιρεία και αν και δεν είναι ακόμα κερδοφόρα οι πωλήσεις σε όσα καταστήματα έμειναν αλλά και στα εμπορικά καταστήματα δείχνουν ελπίδα. Η κατάσταση μπορεί να παραμένει δύσκολη όμως τα πρώτα σημάδια βελτίωσης φαίνονται ήδη κάτι πολύ ενθαρρυντικό. Η εταιρία δεν έχει ιδιαίτερη ανησυχία τελειώνει ο Guiony.

Η αλήθεια είναι πως ο ίδιος ο οίκος έχει πολλούς διευθυντές, συντάκτες και buyers που είναι μεγάλοι fans της δουλειάς του Marc Jacobs, ενός σχεδιαστή σταθμό για την αισθητική των 2000΄s, με τις καμπάνιες και τις συνεχής επιτυχίες του.

Παρόλα αυτά πάνε χρόνια όπου ο Marc δεν έχει κυκλοφορήσει την τσάντα ή το άρωμα της σεζόν. Πολλοί υπάλληλοι κατηγορούν τον ίδιο και την ασυνέπεια του σχεδιαστή στην δουλειά. Αν και τα show του έχουν θετικές κριτικές, η ομάδα έχει έλλειψη συντονιστή από το γραφείο αφού ο Marc μπορεί κάποιες φορές να πηγαίνει κάθε μέρα και άλλες να λείπει εβδομάδες, κάτι που κάποιοι δικαιολογούν ως μέρος την δημιουργικής διαδικασίας ενώ άλλοι βλέπουν κάτι παραπάνω.

Η ελπίδα στρέφεται στην άφιξη του Marechalle και την συνεργασία με την Coty για την ανάπτυξη των καλλυντικών και των αρωμάτων, που αποτελούν και την βασική πηγή εσόδων, για να μπορέσουν να επεκταθούν στο τομέα της μόδας!

Η ελπίδα δεν έχει αφήσει ακόμα κανέναν ούτε στην εταιρία αλλά ούτε και στην βιομηχανία της μόδας, όλοι αναμένουν το επόμενο βήμα του και την ανάκαμψη όχι μόνο του brand αλλά και του αγαπημένου τους φίλου και σχεδιαστή!

 

by Ebelina Papastamatiou

ff

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close