Ο κόσμος της μόδας κινείται αυτή την περίοδο στον ρυθμό των cruise συλλογών των μεγαλύτερων οίκων μόδας και ταξιδεύει σε ολόκληρο τον κόσμο. Από το Παρίσι όπου ο Karl Lagerfeld παρουσίασε τη Resort συλλογή της Chanel και από το Μιλάνο για την παρουσίαση της Resort συλλογής της Miuccia Prada, ταξιδεύουμε αυτή τη φορά στο Los Angeles της Καλιφόρνιας εκεί που η Maria Grazia Chiuri, παρουσίασε τη συλλογή Dior Resort 2018.

Το σκηνικό που επιλέχθηκε αυτή τη φορά από τον ιστορικό γαλλικό οίκο μόδας, ήταν μια ερημική περιοχή της Καλιφόρνιας, το Upper Las Virgenes Canyon Open Space Preserve, εκεί όπου γυρίστηκε η ταινία “Όσα παίρνει ο άνεμος” αλλά και η σειρά  “Το Μικρό Σπίτι στο Λιβάδι”.  Η φυσική πασαρέλα πάνω στην οποία περπάτησαν τα μοντέλα, περιστοιχίστηκε από λευκές τέντες οι οποίες και φιλοξένησαν τους καλεσμένους της επίδειξης, ενώ τα δύο τεράστια αερόστατα που είχαν στηθεί στο φόντο έγραφαν “Dior Sauvage” .

Dior Sauvage – #DiorCruise 2018, unveiled today in Los Angeles, California. More on our Instagram Story.

A post shared by Dior Official (@dior) on

Τι ήταν όμως αυτό που πραγματικά ενέπνευσε την Maria Chiuri στη δημιουργία της εν λόγω συλλογής και γιατί η ίδια επέλεξε αυτό το “άγριο” και πρωτόγονης αισθητικής σκηνικό; Όπως η ίδια δήλωσε, δεν πρόκειται για μια τυχαία επιλογή, καθώς ανατρέχοντας στα αρχεία του οίκου Dior, εμπνεύστηκε από συλλογή του οίκου το 1951, η οποία ήταν αφιερωμένη στην ανακάλυψη του Σπηλαίου Λασκώ ένα από τα πλέον σημαντικά σπήλαια με παλαιολιθικής εποχής τοιχογραφίες, το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως η “Καπέλα Σιξτίνα των τοιχογραφιών”. 

“Πολλοί φαντάζονται την Καλιφόρνια και σκέφτονται αμέσως το Hollywood, τα Oscars και κόκκινα χαλιά, όμως αυτό που κάνει στην πραγματικότητα την περιοχή ξεχωριστή, είναι η άγρια φύση των τοπίων της κι αυτή η αίσθηση επαφής με τα πιο πρωτόγονα ένστικτά μας” , δηλώνει χαρακτηριστικά η σχεδιάστρια.

Πράγματι, παρατηρώντας τα σχέδια της συλλογής Dior Resort 2018 διακρίνει μοτίβα που παραπέμπουν στα σχέδια τοιχογραφιών, η χρωματική παλέτα είναι πλούσια σε γήινους τόνους και κινείται ανάμεσα στις αποχρώσεις του κίτρινου, του πορτοκαλί, του καφέ με εκρήξεις από κόκκινες δημιουργίες. Από τη συλλογή δεν λείπουν φυσικά τα λευκά, τα μαύρα και τα μπλε στοιχεία που η σχεδιάστρια φέρει σαν κληρονομία του οίκου σε κάθε συλλογή, που έχει μέχρι σήμερα παρουσιάσει.

Μεταξωτές δημιουργίες, διαφάνειες με εκλεπτυσμένες λεπτομέρειες σε αέρινα φορέματα και μακριές φούστες, εντυπωσιακά patterns σε παλτό και ponchos, bohemian στοιχεία όπως κρόσσια, φτερά και γούνες είχαν την τιμητική τους σε αυτή τη συλλογή, ενώ αξεσουάρ όπως μπότες και καπέλα που θύμιζαν άγρια Δύση ολοκλήρωσαν με συνέπεια το concept της πασαρέλας.

Ωστόσο αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι πως πολλοί είναι εκείνοι που επισημαίνουν πως έχει έρθει η ώρα για η επικεφαλής του οίκου Dior, να ξεπεράσει τα “αρχεία του οίκου Dior” καθώς κινδυνεύει να εγκλωβιστεί μέσα στην ιστορία του περίφημου γαλλικού οίκου, πριν προλάβει να αφηγηθεί τη δική της. Πολλοί μάλιστα επισημαίνουν πως οι καταβολές της Chiuri, από τον οίκο Valentino είναι ακόμα ευδιάκριτες στις σημερινές της δημιουργίες, στενεύοντας ακόμα περισσότερο τα όρια της δημιουργικότητας της…

 

 

 

by Πηνελόπη Μποσταντζόγλου

photos: vogue.com

ff

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close