Το φθινόπωρο έχει κάνει αισθητή την παρουσία του και ήδη πολύς κόσμος έχει αρχίσει να ανησυχεί για τις επιπτώσεις που θα έχει η περίοδος αυτή στη σιλουέτα του. Αν προσέξει κανείς όμως μπορεί να βγει αλώβητος ακόμη και την περίοδο του χειμώνα, που φαίνεται να έχει κάποιες αντιξοότητες. Οι κυριότερες αιτίες που μπορεί να προκαλέσουν αύξηση του βάρους είναι οι εξής:

Κατανάλωση περισσότερης τροφής

Πολλοί πιστεύουν πως τους φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες πρέπει να τρώνε μεγαλύτερες ποσότητες τροφής ώστε να διατηρείται η θερμοκρασία τους σώματος, αφού το λίπος δρα ως «μονωτικό». Η αλήθεια είναι πως στην σύγχρονη εποχή που ζούμε και το φαγητό υπάρχει σε αφθονία δεν χρειάζεται να κάνουμε αποθήκευση λίπους για να ανταπεξέλθουμε στις συνθήκες του χειμώνα. Επιπλέον περνάμε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας μας σε χώρους που θερμαίνονται, έτσι δεν εκτιθέμεθα στις χαμηλές θερμοκρασίες της εποχής.

Μείωση σωματικής άσκησης

Τους θερινούς μήνες η σωματική δραστηριότητα είναι αρκετά πιο αυξημένη και οι συνθήκες πολύ πιο ευνοικές (περίπατοι τις ηλιόλουστες μέρες, μπάνιο στις διακοπές κλπ). Θα πρέπει λοιπόν να ενσωματώσουμε στην καθημερινότητας μας και πάλι την φυσική δραστηριότητα για να έχουμε καλύτερο έλεγχο του βάρους.

Μεγαλύτερη κατανάλωση αλκοόλ

Ακόμη ένας μύθος που αφορά την διατήρηση καλής θερμοκρασίας στο σώμα. Πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν πως ένα ποτηράκι κονιάκ θα τους κάνει να ζεσταθούν στο κρύο του χειμώνα, ενώ στην πραγματικότητα συμβαίνει το αντίθετο. Το αλκοόλ αυξάνει τη ροή αίματος προς το δέρμα και ελαττώνει σημαντικά την εσωτερική θερμοκρασία του σώματος, ενώ αντιστρέφει τα αντανακλαστικά που ρυθμίζουν τη σωματική θερμοκρασία, περιορίζοντας έτσι την ικανότητα του ρίγους. Με άλλα λόγια, μας κάνει να κρυώνουμε και να μην το καλοκαταλαβαίνουμε κιόλας.

Κατανάλωση λιπαρών και επεξεργασμένων τροφίμων

Ενώ το καλοκαίρι επιζητάμε δροσιστικές και ελαφριές επιλογές (φρούτα, λαχανικά, γιαούρτια κλπ) τον χειμώνα συμβαίνει το αντίθετο. Αν το δούμε από πλευράς φυσιολογίας όσο πιο βαρύ είναι ένα γεύμα τόσο πιο έντονη η πέψη και η παραγωγή θερμότητας. Εξετάζοντας το από πλευράς ψυχολογίας τους χειμερινούς μήνες όπου η μέρα μικραίνει κατά πολύ και μας κλείνει περισσότερο στο σπίτι, δημιουργεί μια μελαγχολική διάθεση, έτσι τρώγοντας γλυκά και φαγητά με πολλούς επεξεργασμένους υδατάνθρακες, δημιουργούνται συνθήκες εφορίας στον εγκέφαλο.

Out of sight, out of mind

Κατά τη διάρκεια της φθινοπωρινής και χειμερινής σεζόν είμαστε πολύ περισσότερο ντυμένοι και αυτό συμβάλει στο να έχουμε μεγαλύτερη ανοχή σε αλλαγές στο σώμα μας ή ακόμη και να μην τις καταλάβουμε, καθώς αυτές καμουφλάρονται κάτω από τα χοντρά ρούχα.

Τσιμπολόγημα

Αυτή η περίοδος του χρόνου μας βρίσκει να περνάμε πολύ περισσότερο χρόνο στο σπίτι, όπου αυτό θέτει τις ιδανικές συνθήκες για να τσιμπολογήσουμε πολύ παραπάνω και ιδίως παχυντικές τροφές.

Μείωση κατανάλωσης νερού

Τους ψυχρούς αυτούς μήνες το αίσθημα της δίψας μειώνεται δραματικά, έτσι βρίσκει τους περισσότερους από εμάς να μην εκπληρώνουν τις ανάγκες τους σε νερό, το οποίο διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στην καλή λειτουργία του οργανισμού.

 

By  Άννα Η. Ματσαγγούρα

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Ελ. Βενιζέλου 168, Καλλιθέα
Τηλ: 213 000 1544

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close